Ny guide: Thriving in tough times
Hent guiden i dag! 

Modtag vores nyhedsbrev.

Du kan indsamle bedre data og generere flere leads med integrerede webformularer

Før i tiden var virksomhedernes hjemmesider ikke andet end statiske informationstavler med information om virksomheden, og der var kun tale om en-vejs kommunikation.

Det var svært at vide, hvem der besøgte en hjemmeside, og hvad de ønskede. Virksomhedernes søgen efter kunder foregik udenfor hjemmesiden.

Men meget har ændret sig efter introduktionen af webformularer – et stærkt værktøj til faktisk at indlede kommunikation med besøgende på hjemmesiden og muligvis gøre dem til kunder!

Kort sagt – webformularer hjælper virksomheder med at generere salgsleads.

Faktisk, viser nye undersøgelser, at 65% af virksomhederne siger, at det at generere trafik og leads er deres største marketingudfordring, og 74% af virksomhederne siger, at konvertering af leads til kunder er deres højeste prioritet.

Hvad bliver webformularer brugt til?

Webformularer er et fantastisk værktøj til at hjælpe dig med at opfange kontaktinformation om besøgende på din hjemmeside – deres navn, emailadresse, præferencer, kommentarer og tilbagemelding.

De er en stærk metode for hjemmesidebesøgende til at komme i kontakt med en virksomhed, sende information, lægge en ordre og sende sager eller forespørgsler. Al information som indsendes via webformularer kommer direkte ind i sælgerens (eller en dedikeret indbakke) og bliver senere overført til virksomhedens database.

Derudover er webformularer et praktisk medie, der kan hjælpe virksomheder med at oprette opfølgningsaktiviteter, som er mere målrettede og relevante for deres kundeemne- eller kundedatabase.

Webformularudfordringen

At få folk til at udfylde og sende formularen er en udfordring i sig selv.

Når du har indsamlet information, skal du dog også behandle den, ikk'? Og dette betyder, at du skal indtaste informationen i et regneark, derefter kan du analysere og tilpasse den, og først da kan du lægge den ind i et CRM system.

Det er behandlingen af information, der er indsamlet via webformularer, som er virksomhedernes største hovedpine.

Lad os sige det, som det er – det er en tung manuel og ret kedelig proces!

Som mange andre venter du måske, til du har samlet et vist antal leads i dit regneark, før du lægger dem ind i et CRM-system.

Det kan man ikke ligefrem kalde en hurtig og effektiv proces?

Der er ingen virksomheder, som ønsker at mindske antallet af personer, som udfylder deres webformular. Alle ønsker derimod at reducere omfanget af det manuelle arbejde med at behandle disse formularer.

Hvad er løsningen? Automatisering! Og det er her, CRM er bedst.

Forbindelsen mellem webformularer og CRM

CRM-software forvandler positivt din oplevelse med webformularer på 3 hovedområder.

For det første behøver du ikke kende til HTML for at udarbejde, designe og publicere tilpassede webformularer med et CRM-system.

For det andet vil en webformular oprettet via et CRM-system automatisere importen af data fra hjemmesider direkte ind i din database og fjerner behovet for at gen-indtaste informationen i CRM-systemet.

For det tredje - da CRM er designet til at hjælpe din virksomhed med at opbygge stærke relationer med kundeemner og kunder, vil webformularer, der er tilknyttet et CRM-system, hjælpe dig med hurtigt at få fat i kontaktoplysninger på besøgende på din hjemmeside, så du kan komme i dialog med og pleje dine leads automatisk!

6 måder, integrerede webformularer kan gavne din forretning på

CRM-integrerede webformularer bruges hovedsageligt til at opfange information fra dine kundeemner, kunder, leverandører og partnere.

For at forklare, hvordan integrerede webformularer fungerer, har vi besluttet at vise dig, hvordan du kan få gavn af denne funktionalitet i dit daglige arbejde.

1. Spar penge med integration og reducer det manuelle arbejde

En af de største fordele ved integrerede webformularer er, at de integrerer direkte med dit CRM-system.

Dette betyder, at du ikke behøver at bruge forskellige typer af apps og ekstern software til at opfange information.

Da der ikke er tale om komplekse integrationer, sparer din virksomhed en masse penge, da der ikke er behov for at administrere mange forskellige apps. Du får også mindre at bekymre dig om, da det mindsker risikoen for brud på datasikkerheden. Og du bliver uafhængig af eksterne leverandører.

Derudover sender den direkte integration alle data, der er indsamlet via webformularer, direkte ind i din CRM-løsning, og giver dig mulighed for at behandle og opbevare data der, helt uden et tredjepartssoftware.

2. Start kommunikation med besøgende på din hjemmeside

Folk, som besøger din hjemmeside, er dine potentielle salgsmuligheder!

Så du må skynde dig at slå til og komme i dialog med dem, inden de forsvinder ud i det ukendte.

Integrerede webformularer kan skræddersyes til at passe til forskellige typer af situationer, så de hjælper dig med at hverve kontaktdata ved enhver given situation, såvel som øger værdien af dine marketingaktiviteter uden ekstra omkostninger.

Du kan nemt oprette formularer, som fører til downloads af indhold, abonnementer, registrering til events eller tilfredshedsundersøgelser. Alt dette hjælper dig med at skabe en forbindelse, opbygge relationer og generelt med at være mere proaktiv i din kommunikation med besøgende på din hjemmeside.

3. Automatiser dine aktiviteter overfor leads

Da integrerede webformularer er designet med tanke på marketingmedarbejdere, kan de hjælpe dig med at kaste dit marketingnet længere ud og fange flere leads.

Webformularer giver dig ikke alene mulighed for at indsamle navne og emailadresser, men du kan også opsætte dit CRM-system til at udløse specifikke aktiviteter.

Et eksempel kan være, at nogen har udfyldt en webformular på din hjemmeside for at downloade et white paper.

Når personen har gennemført dette download, kan du efterfølgende sende en målrettet og persontilpasset email til personen for at tilbyde anden information eller links, som er relavante for det område, som personen har vist intetesse for. Og det er en nem måde at få dine kundeemner længere ned i købstragten på.

Kort sagt kan du vende passiv dataindsamling til aktiv pleje af kundeemner i din CRM-løsning – ved at udføre en række automatiske, men alligevel målrettede aktiviteter med den data du har indsamlet via webformularer.

4. Sikrer datakvaliteten

Dit marketingteam har altid fokus på at få flere leads.

Men det skal ikke bare være hvilke som helst leads, de vil gerne have leads af høj kvalitet.

Det er derfor, at CRM-databasen er guld for dem, der arbejder i marketing, og den information, den indeholder, skal være værdifuld og uden fejl.

Lad os se på et eksempel.

Når nogen udfylder en webformular, kan du ikke altid være sikker på, at den emailadresse, de skriver, er god nok. Hvad hvis de har skrevet forkert eller endnu værre har skrevet en falsk emailadresse? Der er mange personer, som bare ønsker at downloade noget bestemt indhold, men de ønsker ikke at opgive deres rigtige emailadresse.

I sådanne tilfælde hjæler en dobbelt opt-in funktion. Når du har modtaget en emailadresse fra en webformular, kan CRM-systemet automatisk sende en bekræftelsesemail til personen. Og hvis det er fup, ved du det.

Men det bedste er, at denne funktion hjælper dig med at reducere antallet af manuelle processer, fordi du ikke behøver at bruge tid på at luge ud i emailadresserne eller tjekke, om der er dubletter.

Det bliver gjort for dig! Automatisk.

5. Send relevant og mere målrettet kommunikation

Dit marketingteam vil altid gerne sende det rigtige indhold til de rigtige personer.

Men for at vide, hvad du skal sende, skal du vide, hvad en person ønsker at modtage.

Webformularer er en god måde at få denne type information på.

Du kan designe en webformular, som giver mulighed for valg af abonnementer. På den måde kan en person vælge, hvilke typer af kommunikation han eller hun ønsker at modtage fra dig, ganske enkelt ved at afkrydse boksene på formularen.

På den måde ved dit marketingteam præcis, hvordan de skal målrette kommunikationen til dine leads og kun sende relevant information. Så hvis dine leads søger salgsrelateret information og ikke er interesseret i kundeservicehistorier, vil du ikke plastre deres emails til med irrelevante og ofte irriterende ting.

Integrerede webformularer giver dig også mulighed for at tilbyde flere selvbetjeningsmuligheder til dine kunder og kundeemner. Du kan sende links med mulighed for registrering, af- eller tilmelding (opt-out, opt-in), mulighed for at rette  information, afgive accept, blive informeret etc.

6. Indhent GDPR-relaterede samtykker

Til sidst kommer vi til årets varmeste emne – den nye EU lovgivning GDPR, der vedrører alle virksomheder, som arbejder med EU borgeres data.

I tråd med GDPR kravene skal du kunne dokumentere alle samtykker, du indhenter omkring juridisk korrekt opbevaring af persondata og udsendelse af e-marketing.

Webformularer giver dig en nemmere og mere sikker måde at indhente og gemme samtykker i din CRM-løsning på!

De giver dig også mulighed for nemt at spørge efter og derefter automatisk registrere samtykker i CRM, uden behov for at gemme filer i eksterne systemer eller ty til manuelle metoder, der kan føre til fejl.

På den måde kan du være sikker på, at den samtykkeinformation, du har indhentet, er sikkert dokumenteret og korrekt.

Webformularer og CRM – en kompatibel duo

Webformularer og CRM er virkelig et godt match.

De to ting ikke alene komplementerer hinanden godt, men de forbedrer også hinandens funktionalitetspotentiale.

For at opsummere det hele giver webformularer, som integrerer med et CRM-system, dig mulighed for at nå ud til og få information direkte fra din målgruppe, samt automatisk gemme og udløse aktiviteter baseret på dataindsamlingen.

Denne “kompatible duo” kan også hjæpe dig med at forbedre nogle af dine daglige marketing- og kontakthåndteringsaktiviteter:

  • Forbedre datakvaliteten;
  • Fange leads af bedre kvalitet;
  • Nemt indhente persondatasamtykker;
  • Reducere omkostninger og øge sikkerheden;
  • Forbedre din kommunikation med besøgende på hjemmesiden;
  • Automatisere databehandling og reducere manuelt arbejde;

Se hvordan integrerede webformularer fungerer i SuperOffice CRM.

Vil du have viden, der kan hjælpe din virksomhed til at vækste?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få del i den viden, vi har samlet, mens vi har hjulpet virksomheder med at omsætte relationer til god forretning.