7 tips til at skabe en god kundeoplevelse strategi

Læs mere

Derfor opfylder cloud-baseret CRM behovene i mindre virksomheder

CRM (Customer Relationship Management) er et rigtigt buzzword i forretningsverdenen i dag: alle taler om CRM, næsten alle ved, at der er store gevinster at hente, men det er kun få, som ved hvilken løsning, der passer bedst til deres forretningsmodel.

Uanset om din virksomheded beskæftiger 100 mennesker eller bare en håndfuld - i dag ved du, at den nye teknologi, som kaldes CRM, er et værktøj, som kan hjælpe dig med at skabe tættere relationer til dine kunder, yde professionel kundeservice, sælge mere og skabe ny vækst i din virksomhed.

Ofte har større virksomheder nemmere ved at beslutte at bruge penge på moderne software, mens mindre virksomheder nomalt tænker mere over, hvad de investerer i. Og med god ret.

Mindre virksomheder har som regel en meget direkte tilgang til valg af CRM software: det skal være til at betale, det skal hjælpe dem her og nu, det må ikke være kompliceret, det skal passe til deres konkrete forretningsmæssige behov, det skal være nemt at implementere og vedligeholde, og det skal være tilgængeligt dag-og-nat.

Hvorfor?

Fordi mindre virksomheder typisk ikke har egne servere, hardware eller IT personale. De har ikke råd til store investringer til installation. De har en helt specifik forretningsprofil og skræddersyede salgsprocesser. Og ofte udføres jobbet ikke kun fra kontoret eller indenfor normal arbejdstid.

Så, hvis du er en af de 72 procent af mindre virksomhedsejere, som mener, at investering i moderne teknologi, som CRM, betyder større ROI og kan hjælpe dig med at skabe vækst i din forretning, så lad os hjælpe dig med at navigere gennem det ukendte CRM farvand og finde den CRM løsning, som passer bedst til dig.

Slip af med forældede fordomme

Det er slut med de tider, hvor ordet “CRM” ledte tankerne hen på besværligt og dyrt software, som krævede et helt team af IT eksperter til bare at installere og vedligeholde systemet. Og det er ikke længere kun store virksomheder, som har råd til CRM.

Faktum er – nutidens CRM systemer er ikke bare teknologisk mere avancerede og brugervenlige, de findes også i et bredt udvalg af løsninger, som er designet til at imødekomme helt specielle behov i alle typer af virksomheder – store som små. Lige som alt andet i dagens IT verden, tilbyder moderne CRM systemer nu nye muligheder, omkostningsfleksibilitet såvel som nem implementering og vedligeholdelse.

Med andre ord – tingene har ændret sig. Selv begrebet “software” har flyttet sig fra dets tidligere jordnære domæne hele vejen til skyen. Og det er lige præcis i skyen, at mindre virksomheder skal finde deres CRM løsning. Lad os vise dig hvorfor.

Løft din forretning op i skyen

Cloud-baserede IT løsninger har oplevet en imponerende fremgang i de sidste år. Ifølge rapporter fra The International Data Corporation (IDC) vil investeringer i cloud-baserede løsninger vokse til mere end 127 milliarder USD i 2018, hvilket svarer til vækst på 23% i forhold til 2014.

Her er 8 gode grunde til, hvorfor cloud-baseret CRM software er noget, som mindre virksomheder seriøst bør overveje, hvis de ønsker at skabe yderligere vækst i deres forretning.

1. Problemfri installation

Der er ikke længere grund til at frygte, at CRM kræver en kompliceret installationsproces. Rent faktisk er der slet ingen IT-bekymringer med en moderne cloud-baseret CRM løsning, og du kan straks komme igang (det kræver ingen business case, men hvis du ønsker en, kan du finde den her). Det eneste, du har brug for, er en internetforbindelse. Så logger du bare på online og bruger løsningen. Helt enkelt.

Du behøver ikke betale for hardware, server og software vedligeholdelse. Du behøver heller ikke en fast tilknyttet IT medarbejder, eller bekymre dig om komplekse installationer, dataoverførsler eller opgraderinger – alt dette klares automatisk.

2. Direkte adgang

En af de største fordele ved cloud CRM er, at du altid har adgang - døgnet rundt. Forestil dig, at du må foretage et hurtigt altafgørende salgsopkald, sende et opdateret tilbud eller finde et vigtigt telefonnummer, mens du er på farten - væk fra kontoret?

Cloud CRM giver dig adgang til systemet uanset hvor, du er – på kontoret, i toget, på en café, hjemme; og på en hvilken som helst enhed – fra PC'en, en bærbar, en smartphone eller en tablet. Du skal bare have adgang til internettet. Du og dine kolleger har altid adgang til den centrale database også uden for normal arbejdstid, hvis der er behov for det - hvilket mindre virksomheder ofte sætter stor pris på.

Med direkte adgang til den centrale database giver cloud CRM dig fleksibilitet og frihed til at gøre, det du skal, når det passer dig.

3. Brugevenlighed

Det bliver ikke nemmere end cloud CRM. Først køber du en softwarepakke til en fast pris pr. måned. Så skal du bare logge ind med den adgangskode, du har fået, - på den enhed, du ønsker, og sørge for at din internetforbindelse er hurtig nok. Leverandøren sørger for vedligeholdelse af systemet og tilbyder derudover en række online ressourcer til selvbetjening.

4. Et produkt, der er til at betale

En anden fordel ved dette forretningskritiske produkt er, at det ikke vælter din økonomi. Som regel ønsker mindre virksomheder ikke at allokere store summer til et engangskøb, men foretrækker mindre, regelmæssige udgifter. Dette er en anden god grund til at en cloud CRM løsning er optimal for mindre virksomheder.

Typisk fås cloud CRM som en abonnement model, som kræver minimal up-front investering, og som følge deraf bliver risikoen mindre. Der er heller ingen skjulte omkostninger til f.eks. ny hardware eller licensafgift. Det, du betaler, er en fast pris pr. måned for en cloud CRM pakke, og den kan være så lav som kr. 329,- pr. bruger.

5. Højt sikkerhedsniveau

Alle, som benytter et system med web-baseret lagring af information, er selvfølgelig meget optaget af sikkerheden. Som nedenstående diagram fra Forrester Research viser, er sikkerhedmæssige hensyn den mest almindelige årsag til, at virksomheder er forsigtige med at indføre en cloud løsning, også kendt som software-as-a-service eller (SAAS).

De virksomheder, som tilbyder online CRM systemer, er meget opmærksomme på dette og tager sikkerheden meget alvorligt. Når alt kommer til alt, er det dem, som har ansvaret for at beskytte den fortrolige information, der er betroet dem.

Ikke overraskende er informationssikkerhedsniveauet hos leverandører af cloud løsninger meget højere end i et gennemsnitligt lokalt IT rum. Leverandører af cloud CRM tilbyder også avancerede automatiske back-up rutiner og har klare planer for gendannelse af data, hvis uheldet er ude. Derudover kan de individuelle brugere af cloud løsninger forbedre datasikkerheden yderligere ved at benytte to-trins bekræftelse og stærke passwords.

6. Driftsikkerhed

Der er ingen, der har lyst til bare at forestille sig et nedbrud af et system, som du er afhængig af hver eneste dag. I mindre virksomheder kan det få fatale økonomiske konsekvenser. Med cloud CRM opstår disse situationer næsten aldrig, da der er back-up af næsten alle dele af cloud systemet. Det betyder, at alle komponenter, f.eks. – en server har flere kopier af sig selv i skyen. Så hvis noget fejler, vil det straks blive erstattet, og systemet bliver ikke forstyrret. Rent faktisk er oppetiden for et web-based CRM system 99.99% – en stabilitet, som bør være god nok for selv de mest kræsne virksomheder, synes du ikk'?

7. Fleksibilitet

Hvad kan være bedre end at eje et produkt, som er skæddersyet til dine behov?

Når der indføres et CRM systems, starter mindre virksomheder ofte kun med de funktioner, som kan hjælpe dem her og nu, og som er relevant i forhold til deres specifikke behov.

Men i takt med, at virksomheden vokser, opstår der måske nye behov, f.eks. behov for mere kapacitet, nye funktioner eller mere avancerede moduler. Når det sker, kan en cloud-baseret CRM løsning straks opdateres og tilpasses dine nye behov. Og du behøver ikke vente på, at der skal udvikles et nyt program. Den større, bedre og mere innovative CRM løsning kan leveres med det samme.

8. Udvidet kompatibilitet

Enkeltstående produkter har kun en meget lille chance for succes i dagens IT verden, hvor der kræves fleksibilitet i forbindelse med integration. Specielt i en mindre virksomhed er informationsudveksling mellem allerede tilgængelige teknologier altafgørende.

Hvorfor skulle du investere i en software, som ikke kan åbne dine dokumenter, ikke kan gemme dine kontakter eller ikke kan integrere med det email system, som du benytter? Kompatibilitet med andre produkter og systemer er nøglen til at sikre en effektiv CRM løsning med lang levetid.

Cloud CRM kan nemt integreres med andre applikationer eller software, som f.eks. email klienter og Office produkter (Word, Excel, PowerPoint, etc.). Det er denne kompatibilitet, som gør cloud-baseret CRM til et endnu mere attraktivt valg for mindre virksomheder.

Find den rigtige sky for dig

Her er de – hele otte gode grunde til, hvorfor cloud-baseret CRM passer perfekt til behoverne i mindre virksomheder.

Så hvis du har en mindre virksomheder, og du allerede ved, at CRM er et værktøj som kan hjælpe dig med at:

  • centralisere din kundedatabase
  • få et samlet overblik over dine interaktioner med kunderne
  • få direkte adgang til real-time indsigt i dine salgsmuligheder
  • automatisere arbejdsprocesser som f.eks. opfølgning af leads, lukke salgsaftaler til tiden og sikre bedre kundeservice
  • og som et resultat af dette, få flere tilfredse kunder

…så er cloud-baseret CRM den hurtigste vej til at nå disse mål, fordi det:

  • er brugervenligt
  • er nemt tilgængeligt
  • er til at betale, små startomkostninger
  • ikke kræver køb af hardware eller vedligeholdelse af software
  • er tilgængeligt på flere forskellige enheder
  • er kompatibelt med 3.-part produkter
  • sikrer høj datasikkerhed
  • kan tilpasses dine behov og ændrede krav.

Nu er der kun tilbage at vælge den helt rigtige CRM leverandør.

Sørg for, at leverandøren tilbyder en fleksibel cloud løsning, som kan vokse sammen med dig og din virksomhed, og at løsningen er skræddersyet til dine behov, når det gælder funktionalitet.

Nu, hvor du er udstyret med denne viden, kan du finde den løsning, som kan løfte din virksomhed til skyerne.

Vil du gerne se, hvad cloud-baseret CRM kan gøre for din virksomhed? Få en 30 dages gratis prøveperiode.

Prøv det - gratis