Ny guide: Thriving in tough times
Hent guiden i dag! 

Modtag vores nyhedsbrev.

SuperOffice vs. HubSpot: Hvilket CRM er bedst for europæiske virksomheder?

SuperOffice vs. HubSpot

Kunderne forventer, at virksomheder ikke bare opfylder deres forventninger – men at de overgår dem.

CRM-software er en teknologi, der kan hjælpe jer med at gøre netop det.

Hvis I er en mellemstor virksomhed med base i Europa, overvejer I sandsynligvis, om I skal vælge en amerikansk eller en lokal CRM udbyder.

I denne artikel sammenligner vi to af de bedst bedømte CRM platforme: SuperOffice og HubSpot.

Sådan kan CRM software hjælpe jer med at nå jeres vækstambitioner

CRM software understøtter jeres CRM strategi og hjælper jer med at skabe værdifulde kunderelationer for at øge jeres forretningssucces.

Ved at fokusere på kunderne og den oplevelse, de har med jeres virksomhed, kan I bedre forstå deres behov og styrke loyaliteten, hvilket fører til øget indtjening.

Her er et nogle måder, hvorpå CRM software understøtter en virksomhedskultur, hvor kunderne kommer først:

1. Bedre viden om jeres kunder 

Et CRM system hjælper jer med at få en endnu dybere viden om jeres kunder.

Registrer personlige oplysninger som deres fulde navn og kontaktoplysninger såvel som andre vigtige oplysninger; stilling, sprogfærdigheder og præferencer og ikke mindst deres forretningshistorik - alt sammen i en central database.

Når I ved mere om jeres kunder, kan I tilbyde en meget bedre og komplet kundeoplevelse.

2. Bedre kundeengagement

En ting er sikkert: En kundeorienteret forretningskultur kan ikke eksistere i en organisation, der arbejder i siloer.

Et CRM system fremmer samarbejdet mellem jeres kundevendte teams - salg, marketing og service ved at sætte kunden i centrum.

Når alle kundedata er samlet ét let-tilgængeligt sted, kan alle teams hurtigt og nemt få dybere indsigt i kunderne, hvilket giver dem mulighed for at skabe relevant og værdifuld engagement.

3. Bedre kunderelationer

For alle virksomheder er kunden vigtigst.

Derfor er en CRM strategi og et CRM system er så vigtige. De hjælper jer med at opbygge stærke langvarige relationer med jeres kunder og øge kundeloyaliteten.

Med denne teknologi og de data, der er i systemet, kan I svare kunderne hurtigere, persontilpasse interaktioner og få jeres kunder til at smile.

Lad os se på en sammenlig af SuperOffice og HubSpot.

Sådan blev HubSpot til en CRM platform

I 2005 havde grundlæggerne Brian Halligan og Dharmesh Shah en stor mission - at revolutionere den måde, virksomheder tiltrækker kunder på.

De så, at der skete et skifte i markedet, og at kunderne ikke længere tolererede forstyrrende annoncer eller påtrængende sælgere. I stedet søgte de rådgivning og hjælp.

Således blev HubSpot født.

HubSpot var oprindeligt en platform til inbound marketing og er siden vokset til en global amerikansk CRM softwarevirksomhed med en værdi på 1,7 mia $ - målrettet  virksomheder i alle størrelser - fra enkeltmandsvirksomheder til store koncerner.

I årenes løb er HubSpot blevet anerkendt for deres marketingsoftware, mens de løbende har tilføjet flere funktioner til deres løsninger:

  • Sales Hub: Dette er salgssoftware designet til salgsteams for at strømline og optimere salgsprocesser. Det inkluderer fuldt udstyret CRM til salg, salgsstyringsværktøjer, tilbuds- og CPQ-funktionalitet, rapportering og analyse samt meget mere.

  • Service Hub: Dette er kundeservicesoftware, der hjælper jer med at styrke kunderelationer, forbinde back-office og front-office funktioner, og skabe et effektivt team. I kan få chatværktøjer, en fælles indbakke, helpdesk-automatisering, vidensbasefunktionalitet, kundefeedback og tilpassede undersøgelser, rapportering, en kundeportal og meget mere.

  • Operations Hub: Med Operations Hub kan du nemt synkronisere, rense og organisere kundedata samt automatisere forretningsprocesser. Det inkluderer programmerbar automatisering, datasynkronisering, dataorganisering og datakvalitetsværktøjer.

Hvor HubSpot startede deres CRM softwarerejse i marketingbranchen, begyndte SuperOffice deres i salg.

Sådan adskiller SuperOffice sig fra HubSpot

SuperOffice blev grundlagt i 1990 og giver mellemstore europæiske virksomheder mulighed for at skabe værdifulde forretningsrelationer med deres kunder.

SuperOffice startede som en on-premises CRM platform og er nu en 100% cloud-baseret CRM løsning .

Ligesom HubSpot fokuserer SuperOffice på de tre områder, der betyder mest i en virksomhedskultur, hvor kunden kommer først:

Alle tre kundevendte områder er bygget på én central CRM platform.

Uanset hvilken afdeling du arbejder i, har alle i jeres virksomhed samme fælles overblik over kunden, hvilket sikrer forbedret samarbejde, produktivitet og understøttelse af forretningsprocesser.

Men det er her SuperOffice’s CRM skiller sig ud:

1. Henvender sig til mellemstore nordeuropæiske virksomheder 

I Europa har en mellemstor virksomhed ca. 50-200 ansatte.

Mellemstore virksomheder har typisk flere kundesegmenter, komplekse arbejdsgange og krav til sikkerhed, overholdelse af f.eks. GDPR og support.

SuperOffice CRM’s prisstruktur sikrer, at kunderne har adgang til alle de funktioner og funktionaliteter, de skal bruge for at håndtere deres kunderelationer effektivt.

2. Det er en globalt orienteret europæisk virksomhed

Der er forskel på "globale virksomheder og globalt orienterede virksomheder", siger Robert Vis, grundlægger og administrerende direktør for kommunikationsvirksomheden MessageBird. Med hovedkontorer i både Amsterdam og San Francisco har han oplevet begge sider af medaljen.

Vis forklarer: "Globale virksomheder ser international udvidelse som en paraply – der samler alle under en standardiseret, 'one-size-fits-all'-tilgang. Globalt orienterede virksomheder ser ikke så ensidigt på international udvidelse. I stedet møder de kunderne, der hvor de er."

Selv om 40 % af EU taler engelsk, er det kun Irland, der har engelsk som modersmål.

I modsætning til USA er der i Europa mange forskellige kulturer og sprog.

Derfor har SuperOffice 6 fuldt ejede datterselskaber i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Schweiz og Benelux.

Hvert kontor er bemandet med lokale medarbejdere, der har lokalkendskab til markedet og hjælper kunderne med at løse deres specifikke forretningsmæssige udfordringer.

3. Over 30 års erfaring med CRM

Med en dokumenteret historik med leverance af effektive løsninger har SuperOffice en dyb forståelse af, hvad mellemstore europæiske virksomheder skal bruge for at få succes.

SuperOffice ser CRM som en strategi, snarere end blot et værktøj til at blive mere effektiv.

Vi er overbevist om, at en hel virksomhed skal se, behandle og kommunikere med kunderne på en sammenhængende måde.

Denne erfaring giver os mulighed for at give værdifuld indsigt og bedste praksis for at hjælpe virksomheder med at opnå nye niveauer af forretningsvækst.

SuperOffice CRM eller HubSpot? 3 faktorer, du bør overveje

At vælge den rigtige CRM-software er ikke et sort/hvid-spørgsmål.

Der er altid nogle gråtoner.

For at forstå nuancerne læser 95% af kunderne onlineanmeldelser, før de køber et produkt.

Du har sandsynligvis også besøgt websteder som G2, hvis vurderinger giver et objektivt perspektiv.

Vi kan bruge disse anmeldelser samt brugerfeedback til at tage pulsen på tre nøgleområder: hvor let det er at handle, softwareanvendelighed (brugervenlighed ) og supportkvalitet - alt sammen noget, der vejer tungt i din beslutningsproces!

1. Hvor lette de er at handle med

Denne score vurderer, hvor effektivt produktet har været til at understøtte brugernes forretningsbehov.

Den tager hensyn til faktorer, der er afgørende for omfanget og kvaliteten af anmeldelserne samt anmeldernes generelle tilfredshed.

Når det kommer til salg, fik SuperOffice CRM en score på 9,3. HubSpot Sales Hub fik en score på 8,8.

Følgende variabler betragtes som faktorer, der potentielt påvirker brugertilfredsheden i CRM-softwarekategorien:

  • Kontakt- og kontoadministration

  • Arbejdsprocesfunktioner

  • Administration af salgsmuligheder og -pipeline

For visse brugere, mangler HubSpot Sales Hub robusthed:

"Fantastisk til markedsføring. Ikke så godt til salg. For mig er platformen mere rettet mod marketingfolk. For salg giver rapportbygningsfunktionaliteten nogle begrænsninger, og der er ingen tilpasning med hensyn til salgsflow og -proces."  Verificeret bruger inden for informationsteknologi og -tjenester, mindre virksomhed (50 eller færre ansatte)

SuperOffice CRM giver dig al den funktionalitet, du har brug for til at udføre dit arbejde, samtidig med at informationen præsenteres på en letforståelig måde.

"SuperOffice er et af de mest brugervenlige CRM-systemer, jeg har arbejdet med. Du kan sætte systemet op på en sådan måde, at alle nødvendige salgsoplysninger kan behandles, uanset hvilken branche du er i."  Mark K., handelsdirektør (51-1.000 ansatte)

2. Softwarens brugervenlighed

Godt softwaredesign er ofte overset som årsagen til succes

Dårligt designede produkter kan være vanskelige at bruge, hvilket giver brugerne hovedpine og frustration i stedet for at hjælpe dem med at nå deres mål hurtigt og uden stress.

En god måde at evaluere, hvor brugervenligt et produkt virkelig er, er ved at få en demonstration og/eller give det en testkørsel.

Vær opmærksom på din første oplevelse. Denne vil give dig værdifuld indsigt i, om systemet er opbygget med god brugervenlighed i tankerne.

SuperOffice CRM scorede 9,1. HubSpot Sales Hub scorede 8,7.

Forskellen ligger i designet.

HubSpot Sales Hub tilbyder mange muligheder og funktioner, men systemet kan være svært at forstå.

"Hvis jeg skulle vælge noget, jeg ikke kunne lide ved HubSpot, skulle det være softwarens overordnede layout. Der er så meget information på ét sted, at det kan være overvældende i starten."  Verificeret bruger i Human Resources, Mellemstor virksomhed (51-1.000 ansatte)

I modsætning til de fleste CRM-softwaresystemer er SuperOffice CRM designet til at hjælpe brugerne med at arbejde, som de kan lide at arbejde, uden at skabe forvirring eller overvælde.

Vi lægger mange kræfter i den grafiske grænseflade, hvilket gør indtastning af data let. Samtidig har brugeren frihed til at ændre ud fra deres specifikke behov.

"Et fantastisk CRM-system tilpasset vores ønsker. Salg og kundeservice organiseret i ét system. ·

  • Kundeservice kan støtte hinanden ved ferier ·

  • Store, let forståelige dashboards til billetter og salg

  • Mange muligheder, som vi kan tilpasse på egen hånd.

  • Arbejd effektivt i et brugervenligt miljø.

  • Optimering af arbejdsprocesserne siden vi begyndte at bruge  SuperOffice

  • Fantastisk kundeservice

Vi kan nemt eksportere vores data til kunderne." Eveline S., chef for kundeservice E-levering, mellemstor virksomhed (51-1.000 ansatte)

3. Kundeservicekvalitet

Implementering af ny software til en mellemstor virksomhed kan være overvældende, men det behøver det ikke at være.

I stedet for at gå ind til det alene, skal du kigge efter en CRM-partner , der vil lede dig gennem hvert trin i processen.

Når du undersøger potentielle samarbejdspartnere, så spørg dig selv:

  • Hvor godt betjener de deres kunder?

  • Hvordan er tilgængeligheden?

  • Får tidligere kunder den rette support, når der opstår problemer?

Det rigtige partnerskab gør hele forskellen for at opnå succes.

Når det kommer til kvaliteten af support:

SuperOffice CRM scorede 8,8. HubSpot Sales Hub scorede 8,6.

HubSpot tilbyder onboarding-ressourcer og support.

Priserne på eksterne onboarding-pakker spænder fra 800 $ til 6.000 $. Prisen afhænger af:

  • Dine højest prioriterede mål med HubSpot

  • Din organisations størrelse og kompleksitet

  • HubSpot-produkterne, du har købt

  • Din nuværende vifte af teknologi, og hvordan den integreres med HubSpot

Hvis du har brug for mere tilpasnings- og implementeringssupport, tilbyder HubSpot professionel service og 3. parts serviceudbydere.

"Det er lidt dyrt for hvad du får. De er vanskelige at samarbejde med og kræver mange brugerdefinerede html-skabeloner. Hvis du ikke er bekendt med html, er der et andet gebyr for at købe e-mail- og websideskabeloner. De reducerede også for nylig mængden af gratis rapporter, og du skal betale et ekstra gebyr for at modtage alle rapporterne. Jeg kan ikke lide tanken om at blive flået hvert år. CRM- og salgssiden er super svær og klodset." Bekræftet bruger i Computer- og netværkssikkerhed, Mellemstor virksomhed (51-1.000 ansatte.)

SuperOffice er forpligtet til at være din CRM-partner fra dag ét, uanset hvilket abonnement du vælger.

Du kan kontakte SuperOffices ekspertsupportteam med spørgsmål i kontortiden eller bruge deres nødtelefon til at løse kritiske problemer.

SuperOffice CRM giver dig også:

"SuperOffice forstår vores forretning, og hvad der skal til for at nå vores mål."  Serge V., kommerciel chef, Større firma (>1.000 medarbejdere)

Hvilken CRM er bedst for mellemstore europæiske virksomheder?

Vi hører ofte fra kunder, at de leder efter fem ting fra en leverandør:

  • Nogen, der forstår deres forretning

  • CRM-rådgiver

  • Lokal tilstedeværelse

  • Uddannelse og lokal støtte

  • Hjælp til implementering

Det forstår vi, fordi vi selv er europæere!

Hvad der gør CRM-software til det "bedste" valg for din virksomhed, afhænger af din virksomheds unikke behov, mål og præferencer.

For nogle kan den bedste CRM-software være en, der er til at betale for og nem at bruge, mens det for andre kan være en, der har avancerede funktioner og integrationer til at understøtte komplekse forretningsprocesser.

Det er aldrig en god idé at sammenligne udelukkende baseret på muligheder og funktioner.

At skabe en kundecentreret virksomhedskultur er en kombination af at vælge de rigtige mennesker, implementere de rigtige processer og udnytte den rigtige teknologi til at maksimere værdien af kunderelationer.

Hvis du ikke bruger SuperOffice CRM  i dag, kan du planlægge en gratis demonstration. Så fortæller vi dig, hvordan du kan bruge vores CRM-system og team af eksperter til at forbedre kvaliteten af dine kunderelationer.