SuperOffice CRM

CRM til mode- og tekstilbranchen

Kan du svare på hvor dit tøj blev lavet og af hvem?  

Kan du så også svare på hvordan det er blevet lavet og med hvilken teknologi?  

Kravene til digitale løsninger og services i mode- og tekstilbranchen er eksploderet efter forbrugernes større bevidsthed om miljø, sporbarhed i værdikæder mm. Forbrugernes krav til sporbarhed stiger i takt med at bæredygtighedsagendaen bliver rullet ud.   

SuperOffice CRM til mode- og tekstilbranchen leverer en løsning, som knytter produktion, pakkeri og forsendelse til kunden.  

Mode- og tekstilbranchen er Danmarks fjerdestørste eksportbranche, men den er under massivt pres.  

Dokumentation på, at producenter lever op til krav som eksempelvis renere produktionsteknikker, genbrug af materialer, fair trade, bæredygtig sourcing af råmaterialer mm. er blevet hverdagskost for de fleste tøjproducenter.  

Det er vigtigere end nogensinde at digitalisere sin forretning, for uden en digitalisering i hele forsyningskæden, er det for svært at dokumentere at man lever op til de mange krav – og dermed forringes ens konkurrenceevne og ry på markedet.  

Når man som tøjproducent skal have styr på sine processer og vækste på en struktureret måde, er CRM det stærkeste redskab.  

Når man er i stand til at kunne samle data omkring ens kunder et enkelt sted, hvad end det er data fra kundesupport, kundeservice, marketing, salg, eller data fra ens ERP-system, sætter man sig i en gunstig position for at kunne professionalisere og vækste sin forretning.  

Analyse af data kræver kontekst og fordi du får data så mange steder fra, vil du hurtigt kunne se hvor I som virksomhed skal sætte ind. Det kan være alt fra e-handel til ERP-system.  

SuperOffice CRM er foretrukket af bl.a. mange tøjproducenter fordi den gnidningsløse integration med ERP-systemer giver bedre indsigt i forretningen og fordi man får en 360 graders billede af ens kunder – fra salg, marketing og service. 

Dét, at du nemt kan håndtere tilbud, underleverandører og interessenter samt få et komplet overblik med Enterprise Performance Management og BI-værktøjet gør, at din virksomhed strømlines og professionaliseres i en sådan grad, at I ikke går glip af noget i jeres supply chain management.

Forbedrede kunderelationer

CRM giver handlingsorienteret indsigt og muligheder, der giver salgsteams mulighed for at have flere positive interaktioner med kunderne.
Det betyder, at der opbygges bedre kunderelationer, når salgsteams har bedre information og bedre værktøjer.
Det er vigtigt at pleje disse forretningsrelationer for at skabe tillid og loyalitet hos dine kunder.
Alle virksomheder jagter eksempelvis referencer, som grundlæggende er gratis annoncering. Men for at få dem, skal dine eksisterende kunder have et godt forhold til din organisation.

CRM hjælper dig med at komme godt i gang med kundeemner og opretholde tætte relationer med eksisterende kunder.

Er du i tvivl om hvordan CRM egentlig kan gavne din virksomhed?

Vi har samlet de otte hyppigste fordele, som vores kunder ser i at bruge et CRM-system på.

1. Bedre beslutningsprocesser

CRM indeholder vigtig information, som giver virksomhedsejere og ledelse mulighed for at generere detaljerede rapporter med prognoser om salg, måle kundeserviceaktiviteter og følge
forretningsresultater.

2. Adgang til data i realtid

Nøgledata er ikke længere bundet til kontoret. CRM kan give mobile medarbejdere direkte adgang til central data i realtid, såsom kundekommunikation og indkøbshistorik, prisinformation, kontrakter, e-mailhistorik og lagerstatus – alt sammen tilgængeligt hvor som helst og på alle enheder.

3. Tag udvidede salgsværktøjer i brug

Virksomheder kan bruge CRM til at gøre salgscyklussen kortere og forbedre lukkerater.
Organisationer kan også bruge teknologien til at skabe regler for arbejdsgange, automatisere salgsprocesser og strømline ordrehåndteringen.

4. Bedre kundeservice

CRM-teknologi giver medarbejdere mulighed for hurtigt at tildele, håndtere og løse sager med automatisk fordeling, kø-fordeling og eskalering.

5. Identificering af gentagne kunder

CRM-applikationer kan give kundeservicemedarbejdere mulighed for automatisk at identificere telefonkald fra tidligere kunder og straks hente data fra CRM-systemet.
Dette gør det muligt at krydssælge og foreslå alternative produkter.

6. Øget produktivitet

Med CRM kan salgs- og marketingfunktioner integreres uden problemer. Ved at gemme vigtige forretningsdata kan brugere hurtigt få adgang til og dele information, og det hjælper
dem med at øge den overordnede produktivitet i virksomheden.

7. Større kundeloyalitet

CRM giver medarbejdere direkte adgang til kundedata, så de kan skabe og vedligeholde stærke relationer.
Dette virksomhed-til-kunde bånd kan øge kundetilfredsheden og maksimere fortjenesten.

8. Styring af marketingstrategier

Med adgang til kundernes indkøbshistorik og købsadfærd kan marketingteams skræddersy kampagner og målrette deres aktiviteter mod et specifikt segment for at sælge mere eller
opgradere kunder og øge konverteringsrater.

 

Projektledelsesværktøjer

Et CRM kan også give bygge- og anlægsvirksomheder bedre organisations- og samarbejdsevner generelt med projektstyringsværktøjer. Værktøjerne hjælper din virksomhed med at holde oplysninger om kunder, kontakter, bud og fakturaer ajour. Fordi byggeopgaver altid involverer flere parter for at fuldføre projekter, er styring af relationer med arkitekter, ingeniører og interessenter en afgørende fordel ved CRM til bygge- og anlæg. Det minimerer også behovet for fysiske besøg på stedet, hvilket er vigtigt i den post-pandemiske verden.

CRM-projektstyringsværktøjer giver organisationer mulighed for at overvåge projekter i realtid, ændre og oprette ordrer effektivt og aligne teams med samarbejdsmuligheder.

Hvis du er nysgerrig på CRM til mode- og tekstilbranchen, så vil vi meget gerne vise dig mulighederne