SuperOffice CRM til møbelproducenter

CRM til møbelbranchen

Det er nærmest umuligt at forestille sig en moderne møbelproduktion i dag uden et digitalt setup til håndteringen og uden at have tænkt bæredygtighed ind i produktionen.  

Med SuperOffice CRM kan I bl.a. sikre, at jeres kunder får de aftalte møbler i den aftalte kvalitet til den rigtige pris.  

Data er guld værd, både for jeres egen virksomhed, men også for jeres kunder. Eksempelvis er sporbarhed af møbler blevet en nødvendighed for at kunne være konkurrencedygtig i dag og i fremtiden. Kravene fra kunderne omkring FSC certificeret træ, spild i udskæring af træ og genanvendelse, CO2 forbrug og mange andre parametre er vokset eksplosivt de seneste år.  

Derfor er digitalisering blevet vigtigere end nogensinde, da det er her man kan måle og dokumentere, at man lever op til disse krav.  

Holder I styr på alle jeres kunder og ved I hvem der skal reageres på, på de rette tidspunkter?  

Et CRM-system kan hjælpe hele organisationen med at identificere indtjeningsmuligheder, som eksmpelvis hvilke kunder I tjener penge på og hvilke I ikke gør?  

Du får al data omkring dine kunder i et system, lige fra service og supportsager til fakturabetalinger, så I alle har et overblik og kan reagere på baggrund af et samlet billede af kunden.  

Hvad end der er tale om rørbukning, trådbukning, profilbukning, svejsning, robotsvejsning, CNC-fræsning, laserskæring, overfladebehandling, montage, samling, logistiske løsninger, eller noget helt andet, så har du mulighed for at holde styr på alle dine interessenter i SuperOffice CRM. 

Du får muligheden for at øge din omsætning ved brug af dine data i SuperOffice CRM og denne mulighed er der flere og flere der benytter sig af i møbelbranchen.  

 

Forbedrede kunderelationer

Du får med CRM handlingsorienteret indsigt og muligheder, der giver salgsteams mulighed for at have flere positive og meningsfuld interaktioner med kunderne.
Det betyder, at der opbygges bedre kunderelationer, når salgsteams har bedre information og bedre værktøjer.
Det er vigtigt at pleje disse forretningsrelationer for at skabe tillid og loyalitet hos dine kunder. 
Alle virksomheder jagter eksempelvis referencer, som grundlæggende er gratis annoncering. Men for at få dem, skal dine eksisterende kunder have et godt forhold til din organisation.

CRM hjælper dig med at komme godt i gang med kundeemner og opretholde tætte relationer med eksisterende kunder.

Projektledelsesværktøjer

Et CRM kan også give møbelproducenter bedre organisations- og samarbejdsevner generelt med projektstyringsværktøjer. Værktøjerne hjælper din virksomhed med at holde oplysninger om kunder, kontakter, bud og fakturaer ajour. Fordi opgaver i møbelbranchen altid involverer flere interessenter, er styring af relationer med underleverandører, transport- og logistikvirksomheder, nye- og eksisterende kunder m.fl. en afgørende fordel ved CRM. Det minimerer også behovet for fysiske besøg, hvilket er vigtigt i den post-pandemiske verden.

CRM-projektstyringsværktøjer giver organisationer mulighed for at overvåge forretningen i realtid, ændre og oprette ordrer effektivt og aligne teams med identificerede samarbejdsmuligheder.

 

Er du i tvivl om hvad en CRM-leverandør bør leve op til?  

Hvis du er nysgerrig på CRM, så prøv at læse vores anbefalinger til hvad en CRM-leverandør skal kunne leve op til. Vi anbefaler, at du inviterer mindst to leverandører til bordet, så du har mulighed for at sammenligne deres CRM-tilbud.   

Prøv at læse vores liste med områder, som du bør tænke over, når du evaluerer forskellige CRM-leverandører.  

Brancheerfaring
Ved at studere de forskellige leverandørers hjemmesider kan du få en ide om hvilke typer og størrelse af virksomheder, de arbejder med.
Læg mærke til leverandører, som har samarbejdet med virksomheder og brancher, der ligner din egen. Se også på de forskellige typer af CRM-løsninger denne leverandør tilbyder. Er det kun niche-løsninger, eller er det horisontale løsninger, som passer til alle typer af virksomheder? Du har brug for en leverandør, som kan matche dine specifikke behov, og som har et solidt kendskab til at servicere din branche.


Lokalt partnernetværk
De fleste europæiske virksomheder ønsker at benytte en lokal partner til at yde support efter en CRM-implementering. Hvis dette er vigtigt for dig, vil det være fornuftigt at kigge på leverandørens partnernetværk.
Har leverandøren lokale partnere?
Implementerer disse partnere kun CRM, eller kan de også tilbyde forretningskonsulenter?
Hvor meget CRM-erfaring har den lokale partner, hvad er deres certificeringsstatus, og hvor mange implementeringer har de været involveret i?


Tilpasning og træning
En CRM-løsning er ikke til megen nytte, hvis den ikke konfigureres korrekt, eller hvis dine medarbejdere ikke får træning i at bruge funktionerne.
Så når du spørger efter en pris, skal du huske at spørge, hvor meget det vil koste at konfigurere løsningen til dine behov og afholde træningssessioner for organisationens medarbejdere – ikke bare træningsvideoer.
Et CRM-system skal komplementere din virksomhed og afspejle dine salgsprocesser, din marketingstrategi, dine kundeserviceaktiviteter og dine kontakthåndteringsrutiner. Derfor bør du vælge et system, som er nemt at konfigurere.
Når det gælder træning, er dette en af de vigtigste faktorer for en problemfri CRM-adoption, hvor alle ved, hvordan de skal bruge softwaren for at øge deres effektivitet.
Uanset om det er for en gruppe, individuelt eller rolle-baseret, viser CRM-træning ikke alene, hvordan systemet virker, men også hvordan alt er forbundet, og hvordan hver enkelt bruger bidrager til de generelle arbejdsgange i organisationen. CRM-træning hjælper faktisk virksomheden med at arbejde sammen frem mod samme mål.


Fleksibel implementering
De fleste virksomheder koncentrerer sig for meget om enten at vælge en on-premises løsning eller en cloud-løsning. Men bare fordi du har brug for én type implementering i dag, betyder det ikke, at du ikke får behov for noget andet i fremtiden. Vælg en leverandør, som kan hjælpe dig med at holde så mange døre åbne som muligt. Det er bedst at vælge en leverandør, som har et fleksibelt CRM-system, som kan udvikle sig sammen med din forretning.


En demonstration og en gratis prøveperiode
Vælg aldrig bare et CRM-system ud fra det, der bliver sagt og skrevet! Det er altid en god ide at prøvekøre det.
Den bedste løsning er at starte med en live (eller online) demonstration og derefter fortsætte med en gratis prøveperiode.
Under en live demosession vil en sælger gennemgå softwaren for dig og vise dig, hvordan du kan bruge det. Så kan du stille specifikke spørgsmål, som er relateret til din virksomhed.
Derefter kan du fortsætte med at “lege” med en prøveversion og få en god fornemmelse af, hvordan
alting virker og opleve systemets styrker og svagheder. Læg mærke til ting som brugervenlighed, kernefunktionalitet
og muligheder for at udvide løsningen.


Brugeroplevelsen
Et af de vigtigste kriterier ved valg af et CRM-system er, hvad du føler, og hvad du oplever, når du bruger
det. Hjælper det dig? Er det intuitivt? Eller er der noget, der irriterer dig eller sinker dig? Alt dette
bidrager til brugeroplevelsen.
Du kan f.eks. bede en leverandør om at vise dig hvor mange kliks, der skal til, for at udføre en specifik
opgave. Mens du ser på, kan du spørge dig selv: Hvor effektivt (og sjovt) er brugerinterfacet? Er knapperne
klart markeret? Er rækkefølgen af aktiviteter logisk?
Så når du ser en demonstration eller tester et CRM-system, skal du sørge for at evaluere systemets
brugerinterface såvel som brugervenligheden.


GDPR-klar funktionalitet
Dine kundedata, og hvor du gemmer dem, er vigtigere en nogensinde før. Et GDPR-klart CRM-system
hjælper dig med at håndtere og beskytte kundedata mere effektivt.
Hvis din kunde f.eks. ønsker at blive fjernet fra din database, skal du kunne efterkomme deres forespørgsel
og sende en bekræftelse på sletningen. Eller hvis din kunde beder om en elektronisk rapport
over alle data, som du har gemt på dem i dit CRM-system, så skal du kunne generere en rapport for
hver eneste individuelle kunde.
Med en et-kliks løsning vil du spare tid og ressourcer. I stedet for manuelt at fjerne kundens data fra
forskellige databaser i salg, marketing og kundeservice, eller søge gennem diverse ressourcer og dobbelttjekke
hvilke data, du har gemt om dem og hvor – alt sammen noget der ofte kan føre til menneskelige
fejl.
Uden GDPR-specifikke funktioner risikerer du, at du ikke lever op til lovgivningen, og kan få store bøder.


Referencer
Sidst men ikke mindst kan du opsøge virksomheder, som kan give dig kundereferencer om CRM-leverandører.
Søg referencer fra virksomheder, som ligner din virksomhed, for at få en god forståelse af,
om en CRM-leverandør virkelig har hjulpet kunder som ligner dig. Find ud af hvad deres situation har
været, og hvordan den har ændret sig, efter de har implementeret et CRM-system, som du kigger på.
Dette vil hjælpe med at afdække, om din virksomhed vil få succes med en specifik leverandør.

Vigtige spørgsmål at stille til en CRM leverandør:
• Hvor lang tid vil implementeringen tage?
• Hvor meget træning og tillægsydelser er der behov for, hvis noget?
• Hvordan vil leverandøren håndtere problemer, som vi kan støde på undervejs?
• Hvor brugervenlig er softwaren, og hvor nemt er det at lære?
• Kan systemets funktionalitet skaleres op med tiden?

En CRM Cloud-løsning, der hjælper dig med at samarbejde mere effektivt

Sådan kan bygge- og anlægsbranchen drage fordel af, at SuperOffice er cloud-baseret:

👷🏼 Mulighed for at servicere hvor som helst og når som helst på grund af nem adgang til data og arbejdsværktøjer på alle enheder

👷🏼 Højhastighedsinternet gør det muligt at overføre data hurtigere end nogensinde, hvilket påvirker produktiviteten positivt

👷🏼 Cloud storage giver mulighed for sikkert at gemme store mængder data og gøre det tilgængeligt alle steder

👷🏼 Nem deling af information mellem alle interessenter via flere kommunikationsværktøjer og apps

👷🏼 Øget sikkerhed på eks. byggepladser gennem rettidig deling af oplysninger som sikkerhedsprotokoller, vejrforhold, krav til udstyrs vægt og andre retningslinjer

Datalagring

Et CRM-system kan hjælpe virksomheder i møbelbranchen med at få adgang til deres data på ét centraliseret sted, når som helst og hvor som helst. Dette eliminerer ting, som duplikerede data og -opgaver. Der er heller ikke behov for at indtaste meget data, da de fleste processer er automatiserede.

Alle data er let tilgængelige for alle, da det hele er gemt ét sted med CRM.

 

Tilpasning

Med så stor en forskel på virksomheder i møbelbranchen ved vi, at ikke findes én løsning til alle. CRM kommer ofte med tilpassede funktioner, så møbelvirksomheder kan skræddersy softwaren til at inkludere de forretningsapplikationer, de har brug for. Du kan også tilpasse dashboards, så kun den mest relevante information vises for den respektive CRM-bruger. Og du kan tilpasse notifikationer baseret på deres vigtighed, projekttype og mere.

Med CRM er tilpasningsmulighederne praktisk talt uendelige!

Hvis du er nysgerrig på CRM til møbelbranchen, så vil vi meget gerne vise dig mulighederne