København – 8. december 2025 — SuperOffice har købt Lyyti, en førende nordisk event management-platform, der bruges af tusindvis af organisationer, og som har stærke nordiske rødder og en voksende international tilstedeværelse.
Med en årlig omsætning på omkring 63 mio. kroner og 90 procent i tilbagevendende indtægter giver Lyyti SuperOffice et endnu stærkere fundament for stabil og skalérbar vækst. Efter opkøbet vil koncernens samlede tilbagevendende indtægter nærme sig 508 mio. kroner om året – en stigning på 13 procent. Begge virksomheder har sammenlignelige profitmarginer, og den samlede koncern får nu endnu bedre muligheder for at investere i produktudvikling og innovation for at bygge Europas stærkeste event management-oplevelse.
“Dette opkøb er en naturlig fortsættelse af vores strategi om at bygge Europas mest elskede CRM-platform. Lyyti styrker vores evne til at hjælpe virksomheder med at skabe meningsfulde og målbare kundeengagementer, samtidig med at de har et team og en kultur, der passer perfekt til SuperOffice,” siger Lars Engbork, CEO i SuperOffice.
Dette er SuperOffices andet strategiske opkøb på et halvt år, efter offentliggørelsen af købet af svenske i-Centrum i august. Med opbakning fra sin majoritetsejer Axcel accelererer virksomheden nu en målrettet M&A-strategi for at udvide både sine produktkapaciteter og sin geografiske tilstedeværelse.
Udvidelse ind i et hurtigt voksende marked
Lyyti er en førende nordisk platform til planlægning og håndtering af fysiske, digitale og hybride events. Mere end 100.000 events og 26 millioner deltagere kører årligt gennem Lyyti, og virksomheden har stærke kundebaser i Finland, Sverige og Frankrig.
“Events er ved at blive en af de vigtigste kontaktpunkter med kunderne. Siden covid har vi især set, at kombinationen af fysiske og digitale events er blevet afgørende for at engagere B2B-kunder i Europa. Ved at integrere Lyyti i vores økosystem kan vi hjælpe kunderne med at planlægge, håndtere og måle aktiviteter på en måde, der skaber reel værdi,” siger Lars Engbork.
Event-tech-markedet er anslået til at være omkring 22–28 mia. kroner værd, og Nordeuropa udgør en stor og hurtigt voksende del af sektoren. I kølvandet på hybridarbejde og fornyet aktivitet efter pandemien efterspørger virksomheder i stigende grad målbare, skalerbare eventløsninger, der integreres direkte i salgs- og marketingprocesser – en trend, som begge virksomheder er godt positioneret til at lede.
“Vores mission har altid været at forenkle event management og hjælpe mennesker med at skabe meningsfulde møder. Ved at integrere med SuperOffices CRM-platform kan vi levere endnu større værdi til kunder over hele Europa og accelerere innovationen inden for event-tech,” siger Petri Hollmén, CEO i Lyyti.

Foto: Petri Hollmén, CEO Lyyti og Lars Engbork, CEO SuperOffice
For B2B-virksomheder er events en af de mest ressourcekrævende dele af kunderejsen – men ofte adskilt fra CRM-systemer.
“Med SuperOffice kan vi forbinde disse øjeblikke direkte til kunderejsen på en pragmatisk og målbar måde. Et marketingteam kan for eksempel invitere kunder til et webinar eller et fysisk seminar via Lyyti og automatisk spore deltagernes engagement, planlægge opfølgning og måle, hvordan leads bevæger sig ind i SuperOffice. Dette gør det muligt for marketing- og salgsteams endelig at måle og dokumentere ROI på deres eventaktiviteter,” siger Petri Hollmén.
Betydeligt kommercielt potentiale
Opkøbet styrker SuperOffices base af tilbagevendende indtægter og skaber klare muligheder for krydssalg på tværs af begge kundesegmenter.
“SuperOffice og Lyyti deler meget lignende kundeprofiler og forretningsmodeller. Det giver os øjeblikkelige kommercielle synergier og styrker vores position som den førende CRM-leverandør i Norden. Samtidig kan vi trække på hinandens positioner på markeder, hvor vi endnu kun er til stede i begrænset omfang, og dermed skubbe til vores internationale vækst,” siger Lars Engbork.
Et nordisk partnerskab bygget til Europa
Lyytis kunder findes primært i B2B-orienterede sektorer som professionelle tjenesteydelser, industrielle leverandører, videregående uddannelser, offentlig administration, konferencer, medlemsorganisationer og store virksomheder. Dette er alle segmenter, hvor SuperOffice allerede har en stærk tilstedeværelse i hele Europa og oplever solid markedsfremgang. Med opkøbet styrkes SuperOffices position også i Finland, og virksomheden vil nu aktivt søge yderligere partnere for at accelerere væksten i regionen.
“SuperOffice har brugt mere end 35 år på at opbygge tillidsfulde relationer i Europa, og vi er begejstrede for at udnytte deres relationer til at løfte Lyyti til næste niveau. Ved at slå os sammen kan vi bringe Lyyti ind på nye nordiske og europæiske markeder hurtigere, end vi kunne alene – samtidig med at vi bevarer vores nordiske rødder og produktfilosofi,” siger Petri Hollmén.
Transaktionen forventes afsluttet i Q4 2025, forudsat de sædvanlige betingelser for gennemførelse.
Om SuperOffice
SuperOffice er en førende europæisk platform til customer relationship management (CRM), der hjælper virksomheder med at skabe værdifulde og ubesværede kundeforhold. Vejledt af vores mission om at være Europas mest elskede CRM-platform leverer vi skalerbare, modulære løsninger, der er enkle at bruge og stærke dér, hvor det betyder mest. SuperOffice blev grundlagt i 1990 i Oslo og servicerer i dag små og mellemstore virksomheder i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Holland og Schweiz, understøttet af et stærkt partnernetværk i Europa og Nordamerika. Virksomheden har næsten 300 medarbejdere. For mere information, besøg https://www.superoffice.dk/.
For mere information, kontakt venligst
Lars Engbork, CEO
Telefon: +45 22 69 28 68
Email: lars.engbork@superoffice.com
Erlend Mohus, Chief Strategy & Acquisition Officer
Telefon: +47 91 77 27 56
Email: erlend.mohus@superoffice.com
Tish Gilbert, Head of Communications and Brand
Telefon: +47 92 06 40 64
Email: tish.gilbert@superoffice.com
Om Lyyti
Lyyti er en alt-i-en event management-software, der hjælper organisationer med at skabe meningsfulde møder. Uanset formatet – live, online eller hybrid – sørger Lyytis automatiserede funktioner til registrering, kommunikation, rapportering og feedback for, at hvert event bliver en succes for både deltagere og arrangører. For mere information, besøg www.lyyti.com
For mere information, kontakt venligst:
Petri Hollmén, CEO
Telefon: +358401737777
Email: petri.hollmen@lyyti.com