København – SuperOffice, en af Europas førende CRM-platforme, har udnævnt Pernille Møller Lund som ny landechef i Danmark. En rolle, hun tidligere har bestridt med stor succes. Fra 2016 til 2022 stod hun i spidsen for SuperOffice Danmark A/S og var en nøglefigur i at udvide forretningen, styrke kundeoplevelsen og drive kommerciel vækst.
”Vi er begejstrede for at byde Pernille velkommen tilbage i en ledende rolle,” siger Lars Engbork, CEO i SuperOffice.
”Hun har et unikt kendskab til markedet og en stærk passion for innovation, kundesamarbejde og at opbygge high performance teams. Da Pernille sidst var hos os, var Danmark det bedst præsterende marked i hele SuperOffice Group. Hendes lederskab bliver afgørende for vores næste vækstfase her i landet.”
Strategisk timing og nye ambitioner
Genudnævnelsen sker på et skelsættende tidspunkt. SuperOffices hovedaktionær, den nordiske kapitalfond Axcel, har netop rejst en fortsættelsesfond på 266 millioner euro for at understøtte selskabets langsigtede vækstplaner. Oven på denne investering intensiverer SuperOffice sin satsning på AI-drevne CRM-løsninger, målrettet små og mellemstore virksomheder i hele Europa.
Danmark er et vækstmarked med stigende efterspørgsel på skalerbare, automatiserede og brugervenlige CRM-platforme. Med Lund i spidsen sender SuperOffice et klart signal om, at man vil accelerere innovation og styrke kundeoplevelsen via erfarent og lokalt forankret lederskab.
Solid erfaring med teknologi og kommerciel vækst
Med over 25 års erfaring i enterprise software og strategisk kundehåndtering bringer Pernille Møller Lund både teknologisk indsigt og forretningsmæssig tyngde. Under hendes tidligere ledelse fordoblede SuperOffice Danmark sin årlige abonnementsindtægt (ARR), samtidig med at kundeafgangen blev holdt markant nede – takket være målrettet kundeopbygning, stærke relationer og fokus på kundens livstidsværdi.
Efter sin afgang i 2022 har hun været kommerciel direktør hos Visma Enterprise Danmark, hvor hun har haft ansvaret for strategi og markedstilgang på tværs af hele kundeporteføljen. Tidligere har hun også haft ledende roller hos Cisco Systems og Dell Technologies/EMC, hvor hun har opbygget sit ry som en resultatorienteret kommerciel sjæl med dyb forståelse for komplekse softwareløsninger.
“Vi går ind i en ny æra for intelligent CRM,” udtaler Pernille Møller Lund. “Mit fokus bliver at drive innovation, der gør europæiske virksomheder mere forbundne, kundeorienterede og forudseende. Jeg glæder mig til at vende tilbage til en virksomhed og en kultur, jeg tror stærkt på – og til at skabe værdi for både kunder og medarbejdere i vores næste vækstkapitel.”
Om SuperOffice
SuperOffice er en anerkendt og tillidsfuld CRM-platform for små og mellemstore virksomheder i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Holland og Schweiz. Virksomheden tilbyder skalerbare, modulopbyggede SaaS-løsninger, der hjælper virksomheder med at håndtere kunderelationer på tværs af salg, marketing og service. SuperOffice blev grundlagt i 1990 i Oslo og har i dag næsten 300 medarbejdere og lokale kontorer i alle markeder, hvor virksomheden er til stede. Via internationale partnere har SuperOffice også aktiviteter i Storbritannien, Irland og Nordamerika. Læs mere på www.superoffice.com
Mediekontakt:
Kweku Adou Sarquah, Marketing Manager
SuperOffice A/S
Islands Brygge 41, 3. Sal, 2300 Kbh. S
+45 6929 0580
kweku.adou.sarquah@superoffice.com