CRM til bygge- og anlægsbranchen

Bygge- og anlægsbranchen har generelt været langsommere end andre brancher, når det kommer til at adoptere Customer Relationship Management (CRM). Men efterhånden som CRM bliver mere udbredt, har virksomheder i bygge- og anlægsbranchen for alvor fået øjnene op for styrkerne der følger med CRM. 
Byggefirmaer, bygherrer, rådgivere og entreprenører kan alle drage fordel af CRM-funktioner.

Med så stor en forskel på virksomhederne i bygge- og anlægsbranchen ved vi, at der ikke findes én løsning til alle.
Bygge- og anlægvirksomheder finder generelt værdi i at være i stand til, at organisere kunder digitalt i en central database for, at styre salgsprocessen. Men det kan også bruges til at opfylde en række andre forretningsbehov.

 

Vi skal overrække bæredygtighedsprisen til Building Awards 2022, som afholdes af Licitationen

Som Nordens største CRM-udbyder har vi længe haft bæredygtighed som en central del af vores DNA og forretningsstrategi.

Vores virksomhed har netop udgivet en Sutainability Rapport, hvor vi udstiller vores bæredygtighedsmål, hvordan vi vil nå dem samt hvor langt vi er i processerne. Du kan læse rapporten her: https://www.superoffice.com/company/sustainability
Her har vi valgt at følge UN Global Compact  metoden i tilføjelse til Sustainable Development Goals (SDGs), hvor vi har regler for hvordan SuperOffice skal bidrage til at reducere klimamål og imødekomme UN Global Compact mål og har valgt at dele endnu flere detaljer end vi er forpligtet til.
F.eks. kan man læse om gender equality og CO2 udledning i scope 1, 2 og 3.

Vi mener, at digitalisering er stærkt medvirkende til at kunne indfri bæredygtighedsmål på tværs af industrier og her er bygge- og anlægsbranchen selvfølgelig inkluderet. Uden en digitalisering på tværs af organisationer vil det bl.a. blive nærmest umuligt at kunne måle og indsamle data om bæredygtighedsmålene.

Vi synes, at Bæredygtighedsprisen især er vigtig fordi den er med til at accelerere bæredygtighedsagendaen i branchen og samtidig inspirere andre virksomheder til også at lægge baren højt.
Virksomheder i branchen vil nemt kunne benchmarke sig op mod vinderen og ud fra dette sætte sig konkrete bæredygtighedsmål.

Vi ser frem til at se hvilke initiativer der bliver fremlagt på dagen og glæder os selvfølgelig også til at overrække denne vigtige pris. Building Awards 2022 bliver afholdt den 10. november.

 

Se vores webinar om udfordringerne i bygge- og anlægsbranchen og hvordan man takler dem gennem CRM.

Link til tilmelding.

 

Forbedrede kunderelationer

CRM giver sine brugere handlingsorienteret indsigt og muligheder, der giver salgsteams mulighed for at have flere positive interaktioner med kunderne.
Det betyder, at der opbygges bedre kunderelationer, når salgsteams har bedre information og bedre værktøjer.
Det er vigtigt at pleje disse forretningsrelationer for at skabe tillid og loyalitet hos dine kunder.
Alle virksomheder jagter eksempelvis referencer, som grundlæggende er gratis annoncering. Men for at få dem, skal dine eksisterende kunder have et godt forhold til din organisation.

CRM hjælper dig med at komme godt i gang med kundeemner og opretholde tætte relationer med eksisterende kunder.

Projektledelsesværktøjer

Et CRM kan også give bygge- og anlægsvirksomheder bedre organisations- og samarbejdsevner generelt med projektstyringsværktøjer. Værktøjerne hjælper din virksomhed med at holde oplysninger om kunder, kontakter, bud og fakturaer ajour. Fordi byggeopgaver altid involverer flere parter for at fuldføre projekter, er styring af relationer med arkitekter, ingeniører og interessenter en afgørende fordel ved CRM til bygge- og anlæg. Det minimerer også behovet for fysiske besøg på stedet, hvilket er vigtigt i den post-pandemiske verden.

CRM-projektstyringsværktøjer giver organisationer mulighed for at overvåge projekter i realtid, ændre og oprette ordrer effektivt og aligne teams med samarbejdsmuligheder.

 

En CRM Cloud-løsning, der hjælper dig med at samarbejde mere effektivt

Sådan kan bygge- og anlægsbranchen drage fordel af, at SuperOffice er cloud-baseret:

👷🏼 Mulighed for at servicere hvor som helst og når som helst på grund af nem adgang til data og arbejdsværktøjer på alle enheder

👷🏼 Højhastighedsinternet gør det muligt at overføre data hurtigere end nogensinde, hvilket påvirker produktiviteten positivt

👷🏼 Cloud storage giver mulighed for sikkert at gemme store mængder data og gøre det tilgængeligt alle steder

👷🏼 Nem deling af information mellem alle interessenter via flere kommunikationsværktøjer og apps

👷🏼 Øget sikkerhed på eks. byggepladser gennem rettidig deling af oplysninger som sikkerhedsprotokoller, vejrforhold, krav til udstyrs vægt og andre retningslinjer

Datalagring

Et CRM-system kan hjælpe bygge- og anlægsvirksomheder med at få adgang til deres data på ét centraliseret sted, når som helst og hvor som helst. Dette eliminerer ting, som duplikerede data og -opgaver. Der er heller ikke behov for at indtaste meget data, da de fleste processer er automatiserede.

Alle data er let tilgængelige for alle, da det hele er gemt ét sted med CRM.

 

Tilpasning

Med så stor en forskel på virksomheder i bygge- og anlægsbranchen ved vi, at ikke findes én løsning til alle. CRM kommer ofte med tilpassede funktioner, så byggevirksomheder kan skræddersy softwaren til at inkludere de forretningsapplikationer, de har brug for. Du kan også tilpasse dashboards, så kun den mest relevante information vises for den respektive CRM-bruger. Og du kan tilpasse notifikationer baseret på deres vigtighed, projekttype og mere.

Med CRM er tilpasningsmulighederne praktisk talt uendelige!

Hvis du er nysgerrig på CRM til bygge- og anlægsbranchen, så vil vi meget gerne vise dig mulighederne

Prøv at læse vores blog med fem konkrete måder bygge- og anlægsvirksomheder bruger CRM til at styrke deres forretning, projekter og kundeprocesser