Ny guide: Thriving in tough times
Hent guiden i dag! 

Modtag vores nyhedsbrev.

5 måder at få nye kunder på med et CRM

5 måder at få nye kunder på med et CRM

Det er meget nemmere at sælge til eksisterende kunder.

De kender dig, din virksomhed og dit team.

De har allerede handlet hos dig, og derfor stoler de på dig.

Men uden at få nye kunder stopper din virksomheds vækst og eksisterende kunder afgår med tiden.

Det er grunden til at 44 % af virksomheder primært fokuserer deres kommercielle indsats på at skaffe nye kunder - for at sikre deres virksomheds bæredygtighed på lang sigt.

Udfordringen er, at på trods af at de kun udgør 5-20 % af den samlede årlige omsætning, er det ikke nogen nem opgave at sikre nye kunder.

Det kræver tid, penge og en signifikant indsats at opnå.

Så hvordan kan du få nye kunder, der hjælper med at skabe vækst i din virksomhed?

Med de rette værktøjer, som en CRM-platform, er det blevet nemmere at skaffe nye kunder.

For at hjælpe dig i gang med din næste vækstbølge i din virksomhed, og tiltrække nye kunder, har vi forberedt en vejledning, der viser dig præcist hvordan du kan bruge en CRM - som SuperOffice - til at forbedre processen med at skaffe nye kunder.

Til at starte med skal vi se på det mest åbenlyse sted at starte:

Kontaktformularer på hjemmesider.

FANG INDGÅENDE LEADS MED WEBFORMULARER

Indgående leads er potentielle kunder, der kommer direkte ind på din hjemmeside og udtrykker interesse i dine produkter eller tjenester direkte.

Disse potentielle kunder finder dig ofte i forbindelse med en markedsføringskampagne og koster  80 % mindre at generere i forhold til udgående leads.

Men når man har tiltrukket den rette interesse, hvordan fanger man så et lead, og hvordan kan CRM hjælpe med det?

Typisk er onlineformularer den bedste måde at fange indgående leads  på - og 84 % af markedsføringsfolk nævner dem som deres foretrukne metode. 

Brug af en tilpasset formularbygger, der integreres direkte med dit CRM - i stil med SuperOffices formularbygger - betyder, at du kan fange indgående leads med præcision på din hjemmeside og give dit salgsteam præcist de oplysninger de skal bruge til at følge op i dit CRM.

Ved at forbinde dine indgående lead-formularer direkte til dit CRM kan du også aktivere automatiserede opfølgningsmails, eller sende yderligere oplysninger til en potentiel kunde - forud for at en sælger tager kontakt - for at hjælpe med at forbedre dine potentielle kunders oplevelse.

PLEJ DINE LEADS MED E-MAILAUTOMATISERING

Uanset hvor dine leads kommer fra skal de plejes.

Plejede leads resulterer i 50 % flere salg end leads, der ikke er plejede, så det er vigtigt at gøre det rigtigt.

Dertil siger 80 % af markedsføringsfolk, at pleje af leads er afgørende for at konvertere leads til kunder, eftersom virksomheder, der plejer kunder oplever en 25 % stigning i raten af lukkede handler som resultat heraf.

Med hvad er pleje af leads - og hvordan kan et CRM hjælpe?

Pleje af leads er processen, hvor leads, der ikke er klar til at købe endnu, omdannes til betalende kunder. Dette involverer typisk brug af de oplysninger du har om dem - ofte indsamles disse via dine hjemmesideformularer - for at hjælpe dem tættere på at foretage et køb.

Ved at bruge CRM-filtre til kun at kommunikere med udvalgte grupper af potentielle kunder på én gang, kan du hjælpe med at friste dem via rettidige handlinger, så som e-mails med relevante oplysninger, eller invitationer til kommende webinarer, der passer til deres aktuelle status. 

Fordelen ved at pleje leads automatisk er, at de koster 33 % mindre at lukke i forhold til traditionelle metoder.

Brug af automatiserede udløsere i et CRM-værktøj som SuperOffice betyder, at du automatisk kan sende relevant og engagerende indhold til dine potentielle kunder, baseret på deres handlinger.

Men - 79 % af markedsføringsleads konverteres aldrig til salg, grundet manglende pleje, så tag dig tid til at gøre det rigtigt ved at lade din CRM-software hjælpe.

Indtil nu har vi dækket brug af CRM-software til at fange både ind- og udgående leads og pleje af leads - hvor begge dele er gode måder at få nye kunder på.

Lad os nu tage et kig på nogle andre måder, hvorpå din CRM-platform kan hjælpe dig med at skaffe nye kunder, og lad os starte med ideelle kundeprofiler.

UDVIKL IDEELLE KUNDERPROFILER (ICP)

En af de bedste ting ved at vækste din virksomhed med et CRM, er de omfattende historiske data du kan indsamle på vejen.

Faktisk er en af de mest fordelagtige måder du kan bruge eksisterende kundedata i dit CRM til at skaffe nye kunder på, at udnytte det til at skabe fundamentet for ideelle kundeprofiler (ICP).

En ideel kundeprofil er en liste over karakteristika, der beskriver virksomhederne - ikke individuelle personer - der passer bedst til dine produkter og tjenester.

Denne liste over ICP-karakteristika kan inkludere hvad som helst, som du mener er relevant, men den indeholder ofte ting som:

  • Hvilken industri eller område er de i? De fleste produkter bør fokusere på nøglesektorer
  • Hvor mange ansatte/brugere har de?
  • Hvor stor indtægt havde virksomheden i de seneste år? Vækster de?
  • Hvad er det anslåede budget/forbrug på din løsning?
  • Hvor befinder de sig? Overholder du deres lokale love og forskrifter?
  • Hvordan ser deres aktuelle tech stack ud, og hvordan passer din løsning ind?
  • Hvor mange kunder har de? Har du en fornemmelse for kundeafgang/tilfredshed?
  • Hvor etableret er virksomheden? Er det en ny startup eller en moden organisation?
  • Er der nogen særlige overheads at overveje - ekstra support, sprogspecialister, tidszoner?

Du tror måske, at du ved præcist hvilken slags kunder, der er dine ideelle kunder - men ofte vil man, ved at foretage en kundeprofilanalyse med sine CRM-data, opdage hvem der faktisk er de bedst egnede kunder.

I følge Gartner er udvikling af en ICP (eller flere ICP'er) afgørende for at få succes i salg og markedsføring. De fandt ud af, at virksomheder der fokuserer på at udvikle ICP'er oplevede spændende kommercielle resultater, herunder:

  • Hurtigere salgscyklusser
  • Højere konverteringsrater
  • Større gennemsnitlig ACV og LTV

Når du har brugt dine CRM-data til at identificere dine ideelle kunder, vil du kunne bruge de ideelle kundeprofiler på en række forskellige måder til at hjælpe dig med at få nye kunder, der har tilsvarende karakteristika, herunder:

  • Fokus på at sælge specifikke produkter eller tjenester, ved at lave målrettede ICP'er
  • Segmentere de leads du har skab, baseret på deres profiler
  • Målrette hver ICP med deres egne automatiserede e-mailsekvenser
  • Opbygge en salgs-pipeline for hver ICP, så du kan spore hver potentiel kunde

Dog er ideelle kundeprofiler ikke den eneste måde du kan bruge dine CRM- og eksisterende kundedata til at få flere nye kunder på.

Du kan også bruge CRM-data til at hjælpe med at tiltrække nye kunder gennem sociale medier.

EKSPORTER CRM-DATA TIL MÅLRETTEDE ANNONCER PÅ SOCIALE MEDIER

B2B-platforme som LinkedIn, samt sider med indflydelse som Twitter/X, gør det nemmere end nogensinde før at annoncere for dit målrettede publikum.

LinkedIn i sig selv har over 1 milliard medlemmer verden rundt, og påråber sig at være den bedste platform til generering af B2B leads.

Udfordringen er, at annoncering kan være en dyr måde at generere leads på -  den gennemsnitlige CPC (pris per klik) på en LinkedIn-annonce er 5,26 $. Afhængigt af din konverteringsrate kan dette nemt svare til, at det koster dig hundredvis af dollars at generere ét lead.

Så hvordan kan dit CRM hjælpe dig med at reducere omkostningen og forøge succesraten for lead-generering via annoncer på sociale medier?

Svaret bunder i smart udnyttelse af dine eksisterende kundedata.

Ved at bruge din CRM til at identificere og derefter eksportere dataene du har om eksisterende kunder, der passer til specifikke ideelle kundeprofiler, kan du bruge dem til at skabe særdeles målrettede kampagner på sociale medier, der går efter ‘lookalike-publikummer’.

I bund og grund er et lookalike-publikum det man kalder andre brugere på sociale mediesider som LinkedIn eller Twitter/X, der har de samme karakteristika som i dine ideelle kundeprofiler.

I SuperOffice kan du lave et udvalg af alle dine ICP'er og gemme oplysningerne, så de er klar til at blive uploadet til sociale medier.

Derefter kan du koncentrere dig om lead-genererende kampagner specifikt til disse lookalike-publikummer, hvilket vil resultere i både højere konverteringsrater og reducerede omkostninger - alt sammen takket være de data, der er gemt i dit CRM.

Men når du har drevet al denne annoncetrafik frem til din hjemmeside skal du sørge for, at oplysningerne som læserne ser giver mening for dem - det er her vores endelige tip til at bruge dit CRM til at få nye kunder kommer i spil.

FORBEDR DINE WEBTEKSTER (OG KONVERTERINGSRATE)

Det giver ingen mening at bruge tid, penge og kræfter på at generere interesse i dine produkter og tjenester, hvis du ikke kan omdanne interessen til leads og salg.

En del af en konsistent kundeoplevelse med høj konverteringsrate er, at du skal sikre dig at din hjemmeside præcist afspejler den værdi du kan give dine potentielle kunder.

Den bedste måde at gøre det på er at optimere dine hjemmesidetekster så de giver mening for dem, der læser dem - ved at bruge det, der kaldes data for kundefeedback.

Data for kundefeedback er det generelle term for den indsigt du har indsamlet om dit produkt eller tjeneste direkte fra din kunde.

Ofte går folk efter online anmeldelser som en hurtig kilde til VOC-data - men din CRM kan være en guldmine for forståelse af kundernes holdninger. 

Ved at udnytte de data, der er lagret i dit CRM, herunder noter fra salgsopkald, kundeservicedata og live chat, kan du fremhæve specifikke ord og sætninger, som de kunder bruger regelmæssigt.

Dette ordbrug kan udpege de udfordringer eller problemer din løsning løser, eller måske det investeringsafkast den kan give dine kunder. Der er ikke noget, der er rigtigt eller forkert når det kommer til at vælge VOC-data, så længe du mener at det vil give mening for din målgruppe.

Ved at bruge en ramme for copywriting kan ordbruget du har identificeret indarbejdes i dine hjemmesidetekster på hele din hjemmeside, herunder beskeder på forsiden, betalte landinger på søgesider og indhold i blogindlæg.

Udfaldet af dette er ikke blot en højere konverteringsrate på din hjemmeside, der omdanner trafik til leads - men eftersom disse leads har læst hjemmesidetekst, der taler direkte til dem - bør du også opleve en stigning i lead-til-kunde-konvertering!

KONKLUSION

Verdens bedste fastholdelsesrate hjælper ikke din virksomheds vækst.

Så det er vigtigt at skabe ny forretning hvert år.

Nu hvor nye kunder er så vigtige for din virksomheds fortsatte succes, hvordan kan du så udnytte og få flere med et CRM som SuperOffice?

For at hjælpe dig i gang har vi skitseret de trin du kan tage nu, hvilket inkluderer fangst og pleje - samt teknikker du måske ikke tidligere har overvejet, så som udvikling af ideelle kundeprofiler (ICP), lookalike-publikummer og optimering af hjemmesidetekster.

Det er tid til ikke blot at se CRM som en platform, der kun er god til fastholdelse, og i stedet se det, det er: en platform til indtægtsvækst.

FÅ NYE KUNDER MED SUPEROFFICE

SuperOffice er en prisvindende CRM- og kundeserviceplatform, der giver dig alle de værktøjer du skal bruge til ikke blot at tiltrække nye kunder, men også til at give den bedste servicekvalitet og oplevelse, der fastholder dem.

Eftersom tiltrækning af nye kunder er en af de primære udfordringer for enhver virksomhed har vi sørget for, at SuperOffice er propfyldt af funktioner, der hjælper dig med at sætte fokus på salg så du kan sikre mere ny forretning, herunder:  

  • Særdeles tilpasselige webformularer, der hjælper med at fange leads i skala
  • E-mailautomatisering, der er nem at bruge, hjælper dig med at pleje leads så de bliver til kunder
  • Rapportopbygning og eksportering af data hjælper dig med at maksimere udnyttelsen af CRM-data
  • Segmenteringsmuligheder, der er simple at bruge, hjælper dig med at målrette efter specifikke ICP'er
  • En central platform til at lagre alle dine VOC- og kundedata, der er lettilgængelig
  • Og meget mere...

Brug af SuperOffice som en samlet CRM- og serviceplatform hjælper dig med at leve op til din virksomheds nye indtægtsmål - og samtidigt sikres en 'best in class'-oplevelse for dine kunder på tværs af marketing, salg og service.