7 tips til at skabe en god kundeoplevelse strategi

Læs mere
Har øget resultatet pr. medarbejder i salgsafdelingen med 35%
Kirsa Christoffersen Administrations- og projektchef

Nordjyske Medier er et stort mediehus med omkring 535 medarbejdere og en omsætning på 1 mia. kr. Selskabet står bag Nordjyske Stiftstidende, et stort antal ugeaviser, tv-stationen 24Nordjyske, lokale radiostationer og flere websites.

Udfordringen

Den oprindelige udfordring var at styrke indsatsen over for annoncørerne, skabe en mere målrettet salgsorganisation og øge resultatet pr. medarbejder på bundlinjen. Derfor satte mediehuset i 2003 gang i en trinvis forbedringsproces, der - set i bakspejlet - også rustede huset til at klare udfordringerne under finanskrisen.

Løsningen

Med ledelsens engagerede opbakning startede Nordjyske Medier på en todelt løsning: Integrationen af nye økonomiske og administrative systemer gik hånd i hånd med en optimering af arbejdsprocesser og kompetencer. 

Fra starten blev medarbejderne aktivt involveret i processen. Salgsledelsen, key account managere og salgskonsulenter var f.eks. med til at opstille kravene til et nyt CRM-system, der for første gang skulle give mediehuset et effektivt samlet redskab til salgsstyring, annoncørkontakt og mersalgsaktiviteter. 

"Hele vejen rundt om bordet pegede medarbejderne på SuperOffice. Både på grund af systemets store brugervenlighed og fordi standardmodulerne i høj grad kan tilpasses vores specifikke ønsker til funtionalitet", siger administrations og projektchef Kirsa Christoffersen, Nordjyske Medier.

Med værktøjer som SuperOffice har vores sælgere og salgsledere fået et overblik over kunderne, så de kan gå langt mere målrettet efter uudnyttet potentiale
Kirsa Christoffersen Nordjyske Medier

Resultater

SuperOffice blev implementeret i mediehuset i 2007 og betyder, at al kommunikation og information vedrørende annoncører ligger ét sted i dag. Systemets muligheder og værktøjer har været med til at sikre en markant styrkelse af salgsindsatsen hos Nordjyske Medier.

"Vores resultat pr. medarbejder i salgsafdelingen er øget med hele 35% fra 2007-2012. Det hører med til billedet, at finanskrisen samtidig tvang os til at være skarpere og dygtigere, så færre mennesker er i stand til at håndtere flere opgaver og kunder," siger Krisa Christoffersen.

SuperOffice står centralt i den samlede styrkelse af salgsindsatsen hos Nordjyske Medier. Salgsorganisationen har direkte adgang til en komplet kundehistorik suppleret med vigtige økonomiske nøgletal og bl.a. information om specifikke interesseområder, der gør det muligt at målrette kampagner og aktiviteter til relevante målgrupper.

Vigtige gevinster
  • Øget resultatet pr. medarbejder i salgsafdelingen med 35%
  • Øget medarbejdertilfredshed fra index 77 til 83
  • Alle informationer lige ved hånden og forbedret kundeoverblik

11.000 kunder - og der kommer hele tiden flere

Book et møde

Vi vil gerne mødes med dig og tale om dine forretningsmæssige behov. Lad os mødes