Tilmeld dig THRIVE - en ny serie af originale artikler, designet til at hjælpe dig med at skabe vækst.

Vores data vedligeholdes automatisk gennem Bisnode-integrationen

Per Christiansen Projektleder

Virksomheden

NORDJYSKE Medier udgiver dagbladet NORDJYSKE Stiftstidende, 29 lokale ugeaviser, websitet nordjyske.dk, en række nærlokale websites og to radiostationer. Ydermere står virksomheden for distribution af aviser og reklamer i Nordjylland gennem NORDJYSKE Distribution. Koncernen omfatter datterselskaberne Jubii.dk og Nordjyske Medier, der står bag en række B2B udgivelser på print og online i hele Norden. 

NORDJYSKE Medier har igennem årene foretaget en lang række opkøb af selskaber og har derfor løbende udvidet kundeporteføljen. Med disse fusioner og en voksende mængde af kundedata, der skulle samles i ét CRM-system, kom der også udfordringer. Læs mere om NORDJYSKE Medier

Nu har vi det fulde overblik over vores kundebase og gennem en ny procedure for kundeoprettelser, sikrer vi, at der ikke kommer rod i data igen.

Per Christiansen Projektleder

Løsningen

I starten oplevede NORDJYSKE Medier, at nogle af deres kunder var oprettet flere gange i deres CRM-system, da kunderne havde samhandel med flere af de fusionerede selskaber samtidigt. Det kunne give anledning til dobbeltarbejde, hvis sælgerne fx arbejdede på den samme kunde uden at vide det. Fakturering af den samme kunde kunne potentielt set også ske på forskellige kundenumre på grund af dubletoprettelser.

For at undgå denne problemstilling tog NORDJYSKE Medier kontakt til Bisnode og Siteshop gennem deres CRM leverandør SuperOffice.

Vi fik derfor "vasket" alle vores data hos Bisnode og matchet id på alle kunderne, så vi kunne sikre, at den enkelte kunde kun figurerede én gang i vores CRM-system. Herefter har vi indlæst alle data direkte ind i vores SuperOffice CRM-system - og med en kontrolleret proces for kundeoprettelser har vi nu rigtig godt styr på data.

I dag har vi det fulde overblik over vores kundebase og gennem en ny procedure for kundeoprettelser, sikrer vi, at der ikke kommer rod i data igen. Vi har f.eks. begrænset oprettelsesmulighederne i vores SuperOffice CRM-system, så det kun er vores salgsassistenter, der har adgang til at oprette nye virksomheder. På den måde kan sælgerne også koncentrere sig om at gøre det, de er bedst til - nemlig at besøge kunderne og skabe salg.

Med en integrationsløsning til Bisnode vedligeholdes data i SuperOffice CRM-systemet automatisk, så navne og ikke mindst firmastatus er korrekte. NORDJYSKE Medier kan med adgang til Bisnodes erhvervsdatabase nemt segmentere markedet og finde nye kundeemner.