Ny guide: Thriving in tough times
Hent guiden i dag! 

Modtag vores nyhedsbrev.

8 gode grunde til at vælge cloud-baseret CRM til din virksomhed

CRM (Customer Relationship Management) er blevet udbredt i alle typer af virksomheder. Alle taler om CRM, næsten alle ved, at der er store gevinster at hente, men det er kun få, som ved hvilken løsning, der passer bedst til deres forretningsmodel.

Uanset om din virksomheded beskæftiger 10 eller mere end 100 mennesker – CRM er et værktøj, som kan hjælpe dig med at skabe tættere relationer til dine kunder, yde professionel kundeservice, sælge mere og skabe ny vækst i din virksomhed.

Når det gælder valg af CRM software, skal det være til at betale, det skal hjælpe her og nu; det må ikke være kompliceret, det skal passe til dine konkrete forretningsmæssige behov, og det skal være tilgængeligt dag-og-nat.

Så, hvis du er en af de 72% virksomheder, som mener, at investering i moderne teknologi, som CRM, betyder større ROI og kan hjælpe dig med at skabe vækst i din forretning, så lad os hjælpe dig med at navigere gennem det ukendte CRM farvand og finde den CRM løsning, som passer bedst til dig.

Slip af med forældede fordomme

Det er slut med de tider, hvor ordet “CRM” ledte tankerne hen på besværligt og dyrt software, som kræver et helt team af IT eksperter til bare at installere og vedligeholde systemet. 

Nutidens CRM systemer er ikke bare teknologisk mere avancerede og brugervenlige. De findes også i et bredt udvalg af løsninger, som er designet til at imødekomme helt specielle behov i alle typer af virksomheder – store som små. Lige som alt andet i dagens IT-verden, tilbyder moderne CRM systemer nu nye muligheder, omkostningsfleksibilitet såvel som nem implementering og vedligeholdelse.

Med andre ord – tingene har ændret sig. Selv begrebet “software” har flyttet sig fra dets tidligere jordnære domæne hele vejen til skyen. Og det er lige præcis i skyen, at din virksomhed skal finde jeres CRM løsning. Lad os vise dig hvorfor.

Løft din forretning op i skyen

Cloud-baserede IT løsninger har gererelt oplevet en imponerende fremgang i de seneste år. Ifølge rapporter fra The International Data Corporation (IDC) vil investeringer i cloud-baserede løsninger fortsætte med at vokse i 2019, og vil stå for en vækst på 23% i forhold til for 5 år siden.

Hvis du stadig ikke er tryg ved skyen, er her 8 gode grunde til, hvorfor cloud-baseret CRM software er noget, alle virksomheder seriøst bør overveje, hvis de ønsker at skabe yderligere vækst i deres forretning.

1. Problemfri installation

Der er ikke længere grund til at frygte, at CRM kræver en kompliceret installationsproces. Rent faktisk er der slet ingen IT-bekymringer ved en moderne cloud-baseret CRM løsning, og du kan straks komme igang (det kræver ingen business case, men hvis du ønsker en, kan du finde den her). Det eneste, du har brug for, er en internetforbindelse. Så logger du bare på online og bruger løsningen. Så enkelt er det.

Du behøver ikke betale for hardware, server og software vedligeholdelse. Du behøver heller ikke en fast tilknyttet IT medarbejder, eller bekymre dig om komplekse installationer, dataoverførsler eller opgraderinger – alt dette klares automatisk.

2. Direkte adgang

En af de største fordele ved cloud CRM er, at du altid har adgang - døgnet rundt. Forestil dig, at du må foretage et hurtigt altafgørende salgsopkald, sende et opdateret tilbud eller finde et vigtigt telefonnummer, mens du er på farten - væk fra kontoret?

Cloud CRM giver dig adgang til systemet uanset, hvor du er – på kontoret, i toget, på en café, hjemme; og på en hvilken som helst enhed – fra PC'en, en bærbar, en smartphone eller en tablet. Du skal bare have adgang til internettet. Du og dine kolleger har altid adgang til den centrale database også uden for normal arbejdstid, hvis der er behov for det - hvilket alle moderne virksomheder ofte sætter stor pris på.

Med direkte adgang til den centrale database giver cloud CRM dig fleksibilitet og frihed til at gøre, det du skal, når det passer dig.

3. Brugervenlighed

Det bliver ikke nemmere end cloud CRM. Først køber du software til en fast pris pr. måned. Så skal du bare logge ind med den adgangskode, du har fået, – på den enhed, du ønsker, og sørge for at din internetforbindelse er hurtig nok. Leverandøren sørger for vedligeholdelsen af systemet og tilbyder derudover en række online ressourcer til selvbetjening.

4. Et produkt, der er til at betale

En anden fordel ved dette forretningskritiske produkt er, at det ikke vælter din økonomi. Ingen virksomheder ønsker at allokere store summer til et engangskøb, men foretrækker mindre, faste udgifter.

Typisk fås cloud CRM som en abonnementsmodel, som kræver en minimal up-front investering, og som følge deraf bliver risikoen mindre. Der er heller ingen skjulte omkostninger til f.eks. ny hardware. Det, du betaler, er en fast pris pr. måned for en cloud CRM pakke, og den kan være helt ned til kr. 337,- pr. bruger.

5. Højt sikkerhedsniveau

Alle, som benytter et system med web-baseret lagring af information, er selvfølgelig meget optaget af sikkerheden. Som nedenstående diagram fra Forrester Research viser, er sikkerhedsmæssige hensyn den mest almindelige årsag til, at virksomheder er forsigtige med at indføre en cloud-løsning, også kendt som Software-as-a-Service eller (SAAS).

De virksomheder, som tilbyder online CRM systemer, er meget opmærksomme på dette og tager sikkerheden meget alvorligt. Når alt kommer til alt, er det dem, som har ansvaret for at beskytte den fortrolige information, der er betroet dem.

Ikke overraskende er informationssikkerhedsniveauet hos leverandører af cloud-løsninger meget højere end i et gennemsnitligt lokalt IT-rum. Leverandører af cloud CRM tilbyder også avancerede automatiske back-up rutiner og har klare planer for gendannelse af data, hvis uheldet er ude. Derudover kan de individuelle brugere af cloud-løsninger forbedre datasikkerheden yderligere ved at benytte to faktor godkendelse og stærke passwords.

Dette er blevet endnu vigtigere, efter den nye GDPR lovgivning er trådt i kraft den. 25 maj 2018.

6. Driftsikkerhed

Der er ingen, der har lyst til bare at forestille sig et nedbrud af et system, som du er afhængig af hver eneste dag, med fatale økonomiske konsekvenser til følge. Med cloud CRM opstår disse situationer næsten aldrig, da der er back-up af næsten alle dele af cloud-systemet. Det betyder, at alle komponenter, f.eks. – en server, har flere kopier af sig selv i skyen. Så hvis noget fejler, vil det straks blive erstattet, og systemet bliver ikke forstyrret. Rent faktisk er oppetiden for et web-baseret CRM system 99.99% – en stabilitet, som bør være acceptabel for selv de mest kritiske virksomheder. 

7. Fleksibilitet

Hvad kan være bedre end at eje et produkt, som er skæddersyet til dine behov?

Når der indføres CRM systemer, starter de fleste virksomheder ofte kun med de funktioner, som kan hjælpe dem her og nu, og som er relevante i forhold til deres specifikke behov.

Men i takt med, at virksomheden vokser, opstår der måske nye behov, f.eks. behov for mere kapacitet, nye funktioner eller mere avancerede moduler. Når det sker, kan en cloud-baseret CRM løsning straks opdateres og tilpasses dine nye behov. Og du behøver ikke vente på, at der skal udvikles et nyt program. Den større, bedre og mere innovative CRM løsning er online. Det er bare et spørgsmål om at acceptere den nye version. 

8. Udvidet kompatibilitet

Produkter, der står alene, har kun en meget lille chance for succes i dagens IT-verden, hvor der kræves fleksibilitet i forbindelse med integration. Specielt i digitaliserede virksomheder, der stiller krav om vækst, er dataudveksling mellem allerede tilgængelige teknologier altafgørende.

Hvorfor skulle du investere i software, som ikke kan åbne dine dokumenter, ikke kan gemme dine kontakter eller ikke kan integrere med det emailsystem, som du benytter? Kompatibilitet med andre produkter og systemer er nøglen til at sikre en effektiv CRM løsning med lang levetid.

Cloud CRM kan nemt integreres med andre applikationer eller software, som f.eks. emailklienter og Office produkter (Word, Excel, PowerPoint, etc.). Det er denne kompatibilitet, som gør cloud-baseret CRM til et endnu mere attraktivt valg for din virksomhed.

Find den rigtige sky for dig

Her er de otte gode grunde til, at cloud-baseret CRM er det perfekte valg for din virksomhed.

Hvis du leder efter et CRM værktøj, som kan hjælpe dig med at:

  • centralisere din kundedatabase,
  • få et samlet overblik over dine interaktioner med kunderne,
  • få direkte adgang til real-time indsigt i dine salgsmuligheder,
  • automatisere arbejdsprocesser som f.eks. opfølgning af leads, lukke orderer til tiden og sikre bedre kundeservice,
  • og som et resultat af dette, få flere tilfredse kunder,

…så er cloud-baseret CRM den hurtigste vej til at nå disse mål, fordi det:

  1. er brugervenligt,
  2. er nemt tilgængeligt,
  3. er til at betale, små startomkostninger,
  4. ikke kræver køb af hardware eller vedligeholdelse af software,
  5. er tilgængeligt på flere forskellige enheder,
  6. er kompatibelt med 3.-parts produkter,
  7. sikrer høj datasikkerhed,
  8. kan tilpasses dine behov og ændrede krav.

Nu er der kun tilbage at vælge den helt rigtige CRM-leverandør.

Sørg for, at leverandøren tilbyder en fleksibel cloud-løsning, som kan vokse sammen med dig og din virksomhed, og at løsningen er skræddersyet til dine behov, når det gælder funktionalitet.

Nu, hvor du er udstyret med denne viden, kan du finde den løsning, som kan løfte din virksomhed til skyerne.

Vil du gerne se, hvad cloud-baseret CRM kan gøre for din virksomhed? Så bestil en gratis personlig demo her.

Vil du have viden, der kan hjælpe din virksomhed til at vækste?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få del i den viden, vi har samlet, mens vi har hjulpet virksomheder med at omsætte relationer til god forretning.